Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Συνέντευξη από τη μουσικό Άννα Παπαδοπούλου

 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟ

1. Θα μπορούσατε να δώσετε τον ορισμό του Μουσικού; 
Μουσικός είναι ο άνθρωπος που ασχολείται με μουσικά έργα, μουσική παιδεία, μουσική διδασκαλία και μουσικά όργανα (συνήθως επαγγελματικά) Δεν είναι τίποτα άλλο, πιστεύω! 

2. Τι εκπαίδευση χρειάζεται ένας μουσικός;

Πολλοί μουσικοί (κυρίως λαϊκοί) είναι αυτοδίδακτοι  Σήμερα, λειτουργούν στα ΑΕΙ, κάποια τμήματα Μουσικών Σπουδών (συνήθως διάρκειας τεσσάρων χρόνων). Άλλωστε, για να ασκήσεις αυτό το επάγγελμα, χρειάζεσαι σχετικό δίπλωμα. Επίσης, σπουδές μπορούν να γίνουν σε ωδεία και ιδιωτικές σχολές (όπως εγώ που φοίτησα για 5 χρόνια και έμαθα βιολοντσέλο, ντραμς, ορθοφωνία και φωνητική). Το βασικότερο που χρειάζεται ένας μουσικός, είναι καθημερινή εξάσκηση και προϋπηρεσία!

3. Οι μουσικοί μπορούν να ασχοληθούν με πολλά επαγγέλματα. Εσείς πάνω σε τι εργάζεστε; 
Όντως! Μπορούμε να εργαστούμε σε χώρους ψυχαγωγίας, σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, σε τουριστικές μονάδες κ.α. Εγώ προσωπικά έχω ασχοληθεί με πολλά από αυτά, όμως τα τελευταία 8 χρόνια διδάσκω σε μια ιδιωτική σχολή μαθήματα φωνητικής και σε διάφορα ωδεία.

4. Θέλατε από μικρή να ακολουθήσετε αυτό το επάγγελμα;
Η αλήθεια είναι πως όχι! Μέχρι το λύκειο ισχυριζόμουν πως θα γίνω Μαθηματικός!

5. Τότε τι σας ώθησε να γίνετε μουσικός;
Είχα πολύ καλή φωνή και έπαιζα αρμόνιο από μικρή (με μάθαινε ο αδελφός μου). Στο λύκειο, εκείνος ήταν που με ώθησε κυρίως να ασχοληθώ με τη μουσική. Γράφτηκα σε μια μουσική σχολή για εφήβους και πήγαινα κανονικά σχολείο!

6. Το μετανιώσατε ποτέ που ασχοληθήκατε με τη μουσική;
Όχι! Ποτέ δε θα το μετανιώσω! Ίσως αν κάτσω να το σκεφτώ, μετανιώσω που δεν έγινα Μαθηματικός, αλλά δε μπαίνω σε αυτή τη διαδικασία! Είμαι απόλυτα ικανοποιημένη!

7. Ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας σας;
Εργάζομαι Τρίτη-Παρασκευή κανονικό οχτάωρο στην ιδιωτική σχολή που διδάσκω και κάθε Σάββατο και Δευτέρα εργάζομαι στο ωδείο από τις 9.00 το πρωί μέχρι τη 1.00 το μεσημέρι. Αυτό που με κάνει χαρούμενη, είναι ότι το περιβάλλον εργασίας μου είναι όπως το θέλω. Συναναστρέφομαι με νέους ανθρώπους και τους διδάσκω αυτό που ξέρω να κάνω καλύτερα!

8. Θα συνιστούσατε το επάγγελμα σας σε κάποιο νέο;
Κατά τη γνώμη μου τα παιδιά πρέπει να σκέφτονται για το επάγγελμά τους μετά τα 16 και να παίρνουν την τελική τους απόφαση μόλις συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο. Το επάγγελμά μου, το συνιστώ στους νέους καθημερινά(αφού τους διδάσκω μουσική). Αυτό που τους υπενθυμίζω πάντα είναι ότι ο μουσικός έχει ισόβια ενασχόληση με τη μουσική!

Τριανταφυλλοπούλου Μ. Γ3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου